Assassin's Creed III -ביקורת אססין קריד  3

באיחור די רציני התחלתי את המשחק החמישי בסדרה הראשית של אססין קריד (אססין קריד 1, 2 + שני משחקי העלילה הצדדית Revelations ו- Brotherhood) זה קרה כמובן בגלל מבחר משחקים גדול וגם בגלל שאני מקפיד לשמור על מרחק של כשנה בין כל משחק בסדרה. באססין קריד 3, שמהווה המשך ישיר לעלילת Assassin's Creed: Revelations אנו מגיעים ליבשת חדשה- צפון אמריקה בתקופת המהפכה האמריקאית ומלחמת העצמאות של ארצות הברית, שם נפגוש מגוון דמויות מעניינות בראשן ג'ורג' וושינגטון.

במשחק ניקח חלק בקונפליקט בין הכיבוש הבריטי על אמריקה (הטמפלרים האמריקאים) לבין רצונם של הילידים בעצמאות (המתנקשים). המשחק מתחיל עם גבר אנגלי טיפוסי גדול וחזק- היית'ם, שמגיע לאמריקה מבריטניה בתור טמפלר. במהלך ביצוע המשימות הראשוניות ביבשת החדשה ניעזר באישה אינדיאנית שבסטוץ חד פעמי תיכנס להריון ותלד בן בשם רטונאנהקטון, מכאן אנו עוברים לשלוט בו והיית'ם יוצא מהתמונה (לאכזבתי), כמובן שהוא נשאר חלק מרכזי בעלילה, אבל הוא אויב, היית'ם הוא פטריוט בריטי שרוצה שהממלכה תשלוט באמריקה, מולו עומד בנו רטונאנהקטון, נער אינדיאני שחום עור שמהווה את הקונטרה ההפוכה בדיוק. בנוסף היית'ם חובר לנבל בשם צ'ארלס לי (פנים ממש רעות, עבודת עיצוב מצוינת של יוביסופט) ששורף את הכפר של רטונאנהקטון וגורם למותה של אימו, מוטיב הנקמה ימשיך ללות אותנו עד סוף המשחק.

 

כרגיל במשחקי אססין קריד, ישנו עניין החניכה. אנו מחדשים את שליטתנו ברטונאנהקטון כשהוא נער בן 17, כדי ללמוד להיות מתנקש עליו להגיע לאדם זקן בשם אכילס החי בבית גדול ומפואר. נורא אהבתי את מסע השכנועים לזקן שלא מוכן היה לשמוע על שום מסדר מתנקשים.

רק אחרי שהצרות הגיעו הניג'וסים לזקן נשאו פרי, העניינים מתחילים לזוז עם משטר אימונים קפדני

אכילס מעניק לנו שם חדש- קונור. לאחר האימונים אנו מגיעים לבוסטון, ניו יורק ופרונטייר שנמצאת ביניהן. נבצע משימות שונות (ביניהן קרבות ספינות מגניבים תוך כדי הפלגה בלב ים) וניקח חלק באירועים היסטוריים שסללו את דרכה של ארצות הברית לעצמאות כמו קרב גבעת בנקר וקרב מונמות' (אותם אהבתי במיוחד), גם נושלח לכלא ונצטרך לברוח ממנו.

קרב מונמות'- איזה יופי של כלי

קרב גבעת בנקר, כמו ריצה למרחב מוגן בעוטף? 

כשברקע נמצאים כל העת האבא היית'ם והנבל צ'ארלס לי, מגיע רגע האיחוד המרגש- לנו ולהיית'ם יש אויב משותף בשם בנג'מין צ'רץ', כדי להורגו נשתף פעולה בכמה משימות. כצפוי, היית'ם נהנה מעט יותר מחווית האיחוד לעומת בנו הננטש שלא סובל אותו, דבר די לגיטימי. בכל אופן, אופיו הבעייתי של היית'ם שוב הורס הכל וקונור מבין שזה ניצל אותו על מנת להשיג את מטרותיו, השניים מתפצלים שוב וכעת הכפר של קונור נמצא בסכנה משום שג'ורג' וושינגטון רוצה להשמידו ולהקים על חורבותיו מושבה אמריקאית. כשנסדר את העניין הזה נצטרך לסגור חשבון עם היית'ם שכאמור, משתייך לארגון אויב שחפץ בהמשך הכיבוש הבריטי על הילידים האמריקאים. רגע השיא במשחק מבחינתי:

לאחר שסיימנו עם אבא היית'ם נמשיך אל ראש הנחש צ'ארלס לי, ננקום את מותה של אימנו, נשמור על הכפר ונסלול את דרכה של אמריקה לעצמאות, הלא היא ארצות הברית של העתיד. 

 

אני די אהבתי את המשחק, לאחר המשחקים הקודמים בהם פעלנו באירופה התרחבות ליבשת אמריקה בהחלט הייתה מתבקשת, והקרנת "האמריקאיות" דרך המשחק מבחינת נופים ומקומות, סאונד ודמויות הייתה די סבירה מבחינתי, יכול היה להיות יותר טוב עם עוד ערים לצד בוסטון וניו יורק. זה משחק ארוך יותר מקודמיו בסדרת אססין קריד והרבה מהביקורות שמו על זה דגש, אבל האמת שאני לא הרגשתי משהו יוצא דופן. מה שכן, המשחק פחות "זורם", זהו המשחק הראשון בסדרה בו מד הבריאות עבר שינוי משמעותי וכבר אי אפשר לרכוש תרופות ולהתאושש בזמן קרבות, אלא מד הבריאות מתמלא באופן אוטומטי ברגע שאינך נמצא בסכנה. לזה נוסיף את העובדה שקשה יותר להישאר אנונימי באססין קריד 3 יחסית לקודמיו ולהתחבא מאויבים בזמן מנוסה. 

 

גם סוחרי הרחוב לרכישת כלי נשק (במשחק הזה אלו כבר חנויות כשמדובר באמריקה המתקדמת) לא בדיוק נמצאים בכל פינה, וכשהזמן לוחץ החלטתי לא לבזבז זמן בחיפושים ולהסתדר רק עם החרב האחת שרכשתי בתחילת המשחק, כשהיא נשברה לי פעמיים התחלתי את המשימות מחדש כדי לא להיתקע רק עם הלהב הנסתר והגרזן. לגבי האקדח, יש כלים אפקטיביים ממנו, צריך לחכות כחצי דקה בין כל ירייה לא כדי לטעון, אלא כדי שהוא יתקרר, בכל זאת מדובר בתקופה בה הוא בדיוק הומצא.

 

יש עוד המון משחקים טובים של אססין קריד בתור, גם כאלה שטרם יצאו לקונסולות הדור הרביעי. אעשה מאמץ לתקתק אותם קודם, לא אהיה מוכן לעשות קיצורי דרך. ציון: 7/10. ביקורת המשחק הבא: אססין קריד 4: דגל שחור.

הביקורות סובייקטיביות ואין לראות בהן המלצה ישירה לרכישה של משחק או להיפך

הבלוג עצמאי לחלוטין ואינו מושפע משיקולים מסחריים כלשהם

כל הזכויות שמורות לסלי סבג