Infamous Second Son - ידוע לשמצה: הבן השני

Infamous Second Son ("הבן השני" בסדרת המשחקים "ידוע לשמצה") הוא משחק פעולה- הרפתקאות בסגנון עולם פתוח אשר פותח ע"י חברת Sucker Punch Productions האמריקאית והוצא לאור ע"י Sony Computer Entertainment בלעדית לפלייסטיישן 4. הסיפור עוקב אחר הגיבור דלסין רואו אשר נלחם במחלקה להגנה המאוחדת (D.U.P) בסיאטל הבדיונית.

מועד השקה: מרץ 2014. קונסולות: פלייסטיישן 4.

 

המשחק מכר למעלה ממיליון עותקים תוך תשעה ימים, מה שהפך אותו למשחק ה- Infamous הנמכר ביותר בסדרה עד כה.

האתר הרשמי של המשחק

טריילר המשחק

ב- Infamous Second Son נשלוט בדמות הראשית דלסין רואו מנקודת מבט של גוף שלישי ונשוטט בחופשיות בסיאטל בפלטפורמת "העולם הפתוח". השחקן מטפס בסגנון פרקור על משטחים אנכיים כמו גורדי שחקים ועוד. דלסין הוא קונדואיט, מה שמאפשר לו להשתמש ביכולות העל ע"י מניפולצייה של חומרים כמו עשן, ניאון, וידאו, ובטון. החומרים האלה יכולים להיות מעובדים לנשק (כך שדלסין יכול לבצע התקפות תגרה או לירות קליעים מקצות האצבעות שלו) או לשמש לניווט מהיר בעולם המשחק (כמו שימוש בניאון לפריצה לבניינים). בקרב, דלסין יכול להשתמש ביכולות שלו כדי להגביל את היריבים או להשמיד אותם עם פגיעות בראש. הוא יכול לבחור לפתוח באש על אזרחים חפים מפשע. 

 

שימוש בכוחות מרוקן את המד בתצוגה העילית (HUD), אשר יכול להתמלא באמצעות משיכה ממקורות כוח כמו עשן ממכוניות שהתפוצצו. דלסין מרוויח כוחות חדשים ככל שהוא מתקדם לאורך הסיפור, כאשר הוא נלחם נגד מחלקת ההגנה המאוחדת (D.U.P) במהלך משימות. בכל פעם שדלסין רוכש כוח חדש הוא חייב להשמיד מפקדות ניידות של D.U.P כדי ללמוד את היכולות הבסיסיות שמתאימות לו. דלסין משתדרג ורוכש יכולות חדשות באמצעות פיזור רסיסי פיצוץ (נקודות ניסיון) אשר מפוזרים ברחבי סיאטל. שחקנים הופכים ליותר חזקים בקרב באמצעות הרחבת מערכת היכולות של דלסין.

עלילת המשחק מתעצבת לפי יכולת השחקן לבחור לנהוג בדרך טובה או רעה- מספר פעמים במהלך המשחק דלסין מוצא את עצמו בתרחיש בו הוא חייב לבחור באופציה אחת מתוך שתיים, כמו האם לעודד את הקונדואיט אביגייל "פאץ' "שלקחה את החוק לידיה, להפסיק לשחוט סוחרי סמים, או לחילופין לאמן אותה להיות רוצחת קטלנית יותר. בחירות השחקן משפיעות על התוצאות במספר משימות מאוחרות יותר. הבחירות של דלסין באות לידי ביטוי בלוגו שניראה על הג'קט שלו וב- HUD (מד התצוגה), אשר מכיל ציפור כחולה (טובה) ואדומה (רעה). ביצוע פעולות שמתאימות לרשעות בהדרגה משנה את הלוגו כך שהציפור האדומה שולטת על האחרת, ולהיפך. זהו ייצוג חזותי של רמת הקארמה של דלסין, אשר גדלה כטובה או רעה בהסתמך על הבחירות שלו. ככל שרמת הקארמה שלו עולה, דלסין יכול לרכוש כוחות חדשים שמתאימים לסגנון המשחק שלו (לדוגמה כוחות מאוד הרסניים עם רמות גבוהות של קארמה רעה). רצף מתמשך של מעשים טובים או רעים ממלא את הפס ב- HUD, מה שבהמשך מאפשר לדלסין לבצע מהלך סיום עוצמתי שנקרא פצצת קארמה.

כמו בכל משחק עולם פתוח, כשהשחקן לא משלים את משימות הסיפור הוא יכול להתמקד במשימות צדדיות- לחקור את העיר ולהשלים פעולות כמו התזת כתמי גרפיטי או התנקשות בסוכנים סודיים של ה- D.U.P. העיר מחולקת למחוזות שמלכתחילה נשלטים ע"י ה- D.U.P, אבל דלסין בהדרגה משחרר כל מחוז באמצעות השלמת פעילויות. כאשר שליטת ה D.U.P במחוז נופלת מתחת ל 30 אחוז, דלסין יכול להיכנס לעימות מכריע במחוז מה שדורש ממנו לחסל גל של כוחות D.U.P, ובכך להשמיד את הנוכחות של D.U.P במחוז.

הביקורות סובייקטיביות ואין לראות בהן המלצה ישירה לרכישה של משחק או להיפך

הבלוג עצמאי לחלוטין ואינו מושפע משיקולים מסחריים כלשהם

כל הזכויות שמורות לסלי סבג