top of page
Search
  • גיימר

פיפא 20 מכניסה חידושים למצב קריירת אימון

Updated: Aug 16, 2019


פיפא 20

מבלי שהרגשנו עברה לה שנה, ופיפא 20 יוצא עוד חודשיים. אתמול (ד') הכריזה EA Sports על כמה שינויים משמעותיים במצב קריירה, אותו אני משחק כאן ב-3 השנים האחרונות עם לה האבר, המבורג, פיורנטינה וניוקאסל.



"החזון שלנו היה להכניס דם חדש למצב קריירה, על ידי בניית וריאציה של סיפורים שישפיעו על השחקנים דרך מסיבות עיתונאים של לפני ואחרי משחק", אמרו בחברה. חשוב לציין שאמנם מסיבות העיתונאים קיימות בפיפא כבר מעל ל-10 שנים, אבל במקום איזו תיבת טקסט עם שאלה שאפשר לסמן לה תשובה, בפיפא 20 יהיו מסיבות עיתונאים לכל דבר בהן אתה יושב על כיסא ובוחר תשובות לשאלות של העיתונאים. ב-EA מבטיחים שהשאלות יהיו מגוונות ו"חופרות", אשר יושפעו מהתוצאות של הקבוצה, כיבושים וספיגות, השלב של העונה ועוד.

בנוסף המאמן יוכל לדבר עם שחקנים אחד על אחד במין אפליקציית הודעות, "המאמן יצטרך להתמודד עם מגוון בעיות של שחקנים כמו בקשות, שיחות מנטליות, טיפול בשחקנים שמחים או ממורמרים. יהיה עליו למצוא דרכים לפתור את המצבים האלה בין אם על ידי נקיטת פעולות ישירות, או על ידי תקשורת עם השחקן".


המוראל של השחקן יושפע מדרך הטיפול של המאמן בבעיות, זה אמנם לא משהו חדש, אבל המערכת של המצב הנפשי של השחקנים שוכללה. כמובן שהמוראל גם יושפע מדקות המשחק שניתן לשחקן, משכורת, והביצועים האישיים והקבוצתיים. מוראל גבוה יקפיץ את היכולות של השחקן, כנראה באופן משמעותי יותר מאשר היה עד כה.


שינוי גדול נוסף הוא הפוטנציאל הדינמי של השחקן. עד כה, באופן נורא מעצבן, היו שחקנים מסוימים שהיה שווה לטפח, בפיפא 20 כל שחקן צעיר שתיקח ותגרום לו להצליח יוכל להגיע לטופ. לדוגמה, הפוטנציל יעלה אצל חלוץ צעיר שיכבוש הרבה בעונה ראשונה בבוגרים. אם יש לך חלוץ מבוגר שכבר עומד לפרוש אבל אתה מקפיד להשתמש בו, הפוטנציאל שלו יירד בקצב איטי יותר מאשר היה עד כה. זה שינוי שמשמח אותי כי שחקנים מבוגרים וטובים שרכשתי כמו בסטיאן שוויינשטייגר להמבורג, פאביו קוואליארלה לפיורנטינה וססק פברגאס לניוקאסל היו גומרים את הכוח כבר בדקה 60 ופורשים אחרי עונה אחת או שתיים.


מלבד השינויים הנ"ל מצב קריירה בפיפא 20 מכיל עוד כמה שינויים קטנים, לחלקם אני שיוועתי הרבה זמן:

  • התאמת המראה של המאמן - אני חושב שבמערכת כל כך מתקדמת ומשוכללת, אמורה להיות כבר בפיפא היכולת להכניס תמונה אמיתית של הגיימר, ושהמאמן על הקווים ייראה כמוהו. זה לא קורה, אבל מה שבאמת הוציא אותי מדעתי זה שיש רק 7-8 פנים של מאמן שאפשר לבחור מתוכם, מבוגר/ צעיר/ קירח/ שמנמן… זה כלום. אז בשעה טובה בפיפא 20 האפשרויות רבות יותר, ואפילו גיימריות יכולות ליצור מאמנת.

פיפא 20 אימון מנג'ר
  • עיצוב חדש של הממשקים בליגה האנגלית, הבונדסליגה, הליגה הספרדית, צרפתית ו- MLS, וכן מסכי חדשות חדשים בכל הליגות.

  • שתי סביבות חדשות לניהול משאים ומתנים עם שחקנים - מסעדה ופנטהאוז.

  • עיצוב חדש של ניהול הסגל והמערכים, אשר מקל על השוואה בין יכולות של שני שחקנים.

פיפא 20 מערך אוברל
  • אפשרות לבטל קבלת הצעות לאימון נבחרות (בשעה טובה שנאתי את זה!). הכנסת חילוף רביעי בהארכה. פורמט חדש של הסופרקאפ הספרדי.

  • תיקון באגים בליגות שבהן יש פלייאוף בסוף העונה הרגילה, ביניהם רשימת היעדים שמציבה ההנהלה ותקפים לפלייאוף במקום לעונה הרגילה, וחגיגות האליפות נעשות בסוף הפלייאוף ולא בסוף העונה הרגילה (באג פטאלי, מרחם על מי שעשה ליגות כאלה, לחגוג אליפות כשאתה מפסיד אותה בפלייאוף?!).

פיפא 20 מאמנת

  • עוד שינוי חשוב- אלגוריתם חדש ומשופר בו משתמש המחשב כדי לקבוע את ההרכב הפותח שלו, למי לא קרה שהוא שיחק נגד קבוצה גדולה והיה כוכב אחד לפחות שלא פתח בהרכב או בכלל לא שיחק?

  • כדורגל אנגלי: על מנת לבטל בעיות צפיפות והתנגשויות בין משחקים, פגרת החורף בוטלה, וגם משחק חוזר בסיבוב החמישי של הגביע האנגלי. לגבי צ'מפיונשיפ, בגלל שזו ליגה נורא ארוכה, נוצר מצב בו אם הקבוצה הייתה משחקת בליגה אירופית (תרחיש קלוש למציאות כמובן) היו נופלים לה שני משחקים באותו יום, לכן בפיפא 20 לוח המשחקים של הצ'מפיונשיפ חורג קצת מאשר זה של המציאות על מנת שדברים כאלה לא יוכלו לקרות.

זה הכל, יש פה כמה שיפורים חדשים וטובים, פיפא 20 יוצאת עוד חודשיים ובה אמשיך את הליגה עם ניוקאסל, לאחר שבעונה האחרונה בפיפא 19 העפלנו למוקדמות הליגה האירופית.


bottom of page