הנוסע השמיני: בידוד - Alien: Isolation

משחק ההתגנבות- פעולה- אימה בגוף ראשון Alien: Isolation ("הנוסע השמיני: בידוד") מתרחש בשנת 2137, 15 שנים אחרי אירועי הנוסע השמיני, ו- 42 שנים לפני "שובו של הנוסע השמיני". המשחק עוקב אחרי אמנדה ריפלי, אשר חוקרת את היעלומתה של אימה- אלן ריפלי. אמנדה מועברת לתחנת החלל סבסטופול כדי למצוא את הקופסה השחורה של הנוסטרומו ומגלה שהנוסע השמיני השליט טרור בתחנה והרג את רוב הצוות.

Alien: Isolation קיבל ביקורות חיוביות ממבקרים, והרבה יותר חיובית ממשחקי הנוסע השמיני הקודמים של סגה כמו הנוסע השמיני נגד הטורף (Aliens vs. Predator) והנוסע השמיני: נחתים קולוניאלים (Aliens: Colonial Marines).

יצא באוקטובר 2014 לקונסולות פלייסטיישן 4, Xbox One, פלייסטיישן 3, אקס בוקס 360 והמחשב האישי. 

 

האתר הרשמי של המשחק

טריילר המשחק

חברת הפיתוח של המשחק- The Creative Assembly תיארה את Alien: Isolation כמשחק אימה הישרדותי המנוגד למשחקי פעולה- יריות בגוף ראשון. כן הוסיפה שהמשחק עוצב יותר בקנה אחד עם הסרט הנוסע השמיני, ופחות עם הסרט שובו של הנוסע השמיני, אשר יותר נוטה לפעולה.

 

כמו כן, בניגוד לרוב עיבודי משחקי וידאו אחרים של סדרת הנוסע השמיני, Alien: Isolation כולל נוסע שמיני אחד שלא ממש ניתן להרוג אותו ברוב הזמן של המשחק, מה שדורש מהשחקן להשתמש בטקטיקות התגנבות בכדי לשרוד. האינטלגנציה המלאכותית של הנוסע השמיני תוכנתה לצוד באופן פעיל את הגיימר באמצעות ראיה,

הסרטונים הראשונים של הגיימר theRadBrad

שמיעה, וריח. כלומר, הנוסע השמיני תוכנת עם מערכת מורכבת של עיצובים התנהגותיים שנפתחים כאשר הוא פוגש את הגיימר, והם יוצרים את האשליה שהנוסע השמיני לומד מכל מפגש עם איתו ומתאים כראוי את אסטרטגיית הציד שלו. זה כולל את היכולת של הנוסע השמיני לחקור "מקורות משניים" של הפרעות. לדוגמה, אם היצור שם לב שלוקר או מנעל אוויר פתוחים, הוא יחפש את מי שפתח אותם. הנוסע השמיני גם פולט קולות ספציפיים התלויים בכוונה שלו: צעקה יכולה לסמל שהוא מתכוון לתקוף, בעוד שצלילים אחרים יכולים לסמל שהוא מחפש, שהוא ראה משהו, או שהוא איבד את עקבותיו של הטרף שלו.

לגיימר יש את היכולת להתכופף כדי להתחבא מאחורי דברים בכדי לשבור קו ראיה עם הנוסע השמיני, ואז להציץ בסתר או להישען כדי לקבל שדה ראייה. הגיימר יכול גם לרוץ ולהיכנס מתחת לשולחנות או לתוך לוקרים כדי להתחבא מהנוסע השמיני, ולפעמים הוא אפילו יצטרך ללחוץ על כפתור כדי לגרום לאמנדה לעצור את הנשימה בכדי להימנע מלעשות רעש. ברשותו יש פנס וגלאי תנועה לזיהוי תנועותיו של הנוסע השמיני, עם זאת, שימוש באחד מהם יוצר רעש או אור, מה שמגדיל את הסיכוי שהנוסע השמיני ימצא את הגיימר. שימוש בגלאי התנועה מסוגל לאתר את המיקום המשוער של הנוסע השמיני ורק כאשר הוא זז; ואינו יכול לאתר את מיקום ספציפי ואם הוא לא זז. 

 

השלבים מתוכננים כלא לינאריים, עם נקודות כניסה ויציאה רבות בכל חדר המספקות מסלולים חלופיים עבור הנוסע השמיני לתקוף, או עבור השחקן לברוח. למשחק יש שורת סטטוס עליונה (HUD) מינימלית, ונדרש מהשחקן להשתמש במלאי שלו כדי לקבל מידע, כמו שימוש בגלאי התנועה כדי לאתר את הנוסע השמיני. 

המשחק כולל מערכת עיצוב (crafting system) שמאפשרת לשחקן ליצור כלי נשק וכלים כדי להגן על עצמו. ייצור נשקים מופיע במקומות אקראיים, מה שמחייב את השחקן לחקור את השלב בכל מהלך המשחק במקום לזכור את המקומות של הכלים שנמצאו. השחקנים נתקלים גם במחשבים ומכשירים אחרים שהם יכולים לפרוץ כדי לקבל גישה למידע או לגרום לפעולות בתוך-המשחק, ע"י שימוש במערכת הדומה למעקב וידאו.

 

המשחק מכיל כמות מינימלית של מוזיקה, והוא יותר מסתמך על צלילי הסביבה כדי לגרום לשחקן לשים לב למה שעלול לקרות ולשפר את האווירה. רצפים של מוזיקה שכן קיימים הם רעש שמתגבר בכל פעם שהנוסע השמיני עשוי להיות בקרבת מקום.

 

כל ההזמנות של המשחק מראש קיבלו שדרוג חינם למהדורת נוסטרומו, אשר כוללת משימת צוות שאינה חובה הכוללת את הצוות המקורי של הנוסטרומו. בנוסף, בהזמנת מהדורת ריפלי מחנויות גיימינג נבחרות, השחקנים קיבלו את משימת השורד האחרון, שכללה את אלן ריפלי אשר מנסה להתקין מערכת השמדה עצמית ולהימלט מסיפונה של נרסיסוס.

הביקורות סובייקטיביות ואין לראות בהן המלצה ישירה לרכישה של משחק או להיפך

הבלוג עצמאי לחלוטין ואינו מושפע משיקולים מסחריים כלשהם

כל הזכויות שמורות לסלי סבג