top of page

Until Dawn-אנטיל דאון

כששמונה חברים נלכדים בהר מרוחק אותו ניסו לעזוב, העניינים במהרה הופכים למוזרים והם מתחילים לחשוד שהם לא לבד. פחד אימים ומתחים בתוך החבורה שרק הולכים ונוסקים יאלצו אותך, הגיימר, לקבל החלטות גורליות שמשמעותן יכולה להיות חיים או מוות לכל אחד ואחת מהמעורבים. כל בחירה שתעשה בזמן שתשחק את כל אחת משמונת הדמויות תעצב את העלילה הייחודית למשחק שלך.

Until Dawn אנטיל דאון

את דרמת האימה ההישרדותית אנטיל דאון- Until Dawn ("עד עלות השחר") אנו אמורים לשחק מספר פעמים, משום שהגיימר לא יכולים לראות את כל התוכן עם מסלול של דמות אחת. כל מסלול נמשך כ- 9 שעות, וכל פעולה שנעשה במסלול אחד יכולה להשפיע על התוצאות במסלול אחר, מה שנקרא "אפקט הפרפר". לדוגמה, אם איתרנו כלי נשק נסתר בנקודה אחת, נוכל להשתמש בו בהמשך כשמסלול אחר יגיע לאותה נקודה במשחק. לכל אורך המשחק יידרש הגיימר לקבל החלטות אתיות ומוסריות, כמו הקרבת דמות אחת כדי להציל אחרת. מערכת אפקט הפרפר מטשטשת את  הגבול בין הנכון לבין החלטות שגויות והגיימר יכול לשמור על 8 דמויות חיות באותה מידה שיהיו כולן מתות. התרחישים ונתיבי העלילה רבים ומגוונים כמו גם גורלה של כל דמות. מפתח המשחק אמר כי ל- Until Dawn יש מאות סיומות שונות אבל זאת הייתה הגזמה, אכן יש כמות סיומות גדולה התלויה במספר הדמויות שנותרו בחיים וצעדים שנקטנו.

מועד השקה: אוגוסט 2015. קונסולות: בלעדי לפלייסטיישן 4. 

 

האתר הרשמי של המשחק

פתיח
 
קבוצת חברים נופשת בבקתה מבודדת, שתי אחיות מוצאות את מותן, וביום השנה למקרה החברים נפגשים שוב. 

המשחק מביא את האימה של קונסולת הדור הרביעי בשיא עוצמתה- מנוע משחק מאסיבי מאפשר לזעזע אותך עם גרפיקה מציאותית ולרתק אותך לקצה מושב הגיימינג עם סיפור מרתק- הגיימר טובל את עצמו בסיפור מעקצץ בעמוד השדרה, שנכתב בשיתוף פעולה עם הכותבים והבמאים לארי פסנדן וגראהם רזניק. עליך "לחצוב" את דרכך להישרדות עם קווים סיפוריים מסתעפים שמבטיחים כי אף חוויה לא תהיה זהה לאחרת. הבחירות שתבצע עלולות להיראות בלתי מזיקות תחילה אך להבשיל בהמשך לסכנות חמורות , או שיצילו חיים.

 

המשחק תוכנן תחילה לצאת גם לפלייסטיישן 3 אולם לבסוף הוחלט כי תהיה משחק בלעדי של קונסולת הפלייסטיישן 4. התגובות למשחק היו טובות עם ציון לטובה של האלמנטים החזותיים והעיצוביים, מרכיבי האימה, מוזיקה, דמויות והקולות. ביקורות הופנו כלפי הסיפור, במיוחד במחציתו השנייה של המשחק, זוויות צילום, תנועות הדמויות והעלילה הליניארית בחלקה.

פרק 3- הבחירה לרצוח
לא לבעלי לב חלש, בתחילת הפרק הזה ג'סיקה נחטפת דרך החלון, ולאחר מכן עלינו להשתתף בניסוי חולני בו נצטרך לרצוח את ג'וש או אשלי עם מסור חשמלי. 
פרק 2- הסיאנס

בפרק השני עלינו לסדר כמה דברים בסיסיים בבית, ולאחר מכן אנחנו עושים סיאנס בו משתתפות 3 מהדמויות, אחת מהן היא ג'וש-האח של האנה ובת' המנוחות, הוא בטוח שהכל מתיחה כשהרוח של בת' מתעצבנת ומעיפה את הלוח מהשולחן...
פרק 5- יורים בעצמנו
כריס ואשלי מחפשים את סאם בתוך הבית, מגיעים למרתף שם הרוצח קושר אותם ונותן לכריס להחליט: להרוג את עצמו או את אשלי?
בחרתי לירות בעצמי, גם ככה לא ממש אהבתי אותו.
פרק 4- ג'סיקה ומאט מתים
פרק 4: הדמויות הולכות ומצטמצמות, התחלנו עם 8 ועכשיו זה פחות מחצי, כל אחד מחוסל בדרך ייחודית וחולנית. ושימו לב איך התעקשתי לחלץ את האצבעות ולא לקטוע אותן למרות שהסכין נשברה שוב ושוב, האם זה השתלם או שהבחור נשאר בלי כל היד?
סוף המשחק
הסרטון האחרון די ארוך, כמעט חצי שעה, אבל מקיף טוב את השליש האחרון של המשחק, בו מתברר שאחד החברים יצא מדעתו ורק דמיין את הפסיכיאטר האגדי הזה (באסה), ושמה שרוצח את החברים אלה יצורי "וונדיגו" שחיים מתחת לאדמה.
המשחק יכול היה להסתיים עם 3 ניצולים, 2 או אחד, בסרטון יש את כל האפשרויות.
סיכום


כפי שאמרתי בסרטון הראשון, אנטיל דאון משחק ישן אבל לא הייתי מוכן לוותר עליו, בסך הכל זה היה משחק טוב שהצדיק את ההמתנה. בהחלט השקיעו באפקט הפרפר והטוויסטים בעלילה לפי בחירות הגיימר, כלומר לא מדובר בשינויים זניחים (כפי שהיו במשחקים דומים בעבר, זה גם עניין של טכנולוגיה), עם בחירות אחרות העלילה הייתה נראית אחרת ובסוף המשחק אפשר לשחק כל פרק מחדש כדי לשנות אותה ולהמשיך ליהנות מהמשחק. 

אני למשל לא הייתי מרוצה מאחת הניצולות שלי ורציתי להציל מישהו אחר, היא דמות שלילית ואנוכית, בסוף המשחק כשמדברים עם הניצולים היא מדברת כאילו כולם חייבים לה משהו, ולכן חתכתי את הדברים שלה והיא לא מופיעה. אבל, זה מה שיש. 

bottom of page